{ "hideAfter": true, "hideGeneralNotification": false, "rotationTimer": 0, "importantNotificationList": [{"LOG":{"name":"com.umobile.core.pojo.NotificationPojo"},"startDateTime":"2024-08-08T23:59:00.000+08:00","endDateTime":"2024-08-31T23:59:00.000+08:00","desc":"\u003cp\u003ePemberhentian penjualan Insurans Motosikal Chubb dan Insurans Kenderaan Liberty melalui GoPayz akan berkuat kuasa mulai 1 September 2024.\u003c/p\u003e\r\n","ctaPath":"","now":{"year":2025,"month":3,"day":1},"instant":{"seconds":1740758400,"nanos":0},"nowDate":"Mar 1, 2025, 12:00:00 AM","nowTime":"2025-03-01","validTime":0}] }
icon
icon
{ "serviceUrlSearchSuggestion": "/content/gopayz/bm/jcr:content/header.suggestions", "searchResultPagePath": "/content/gopayz/bm/search-results.html" }

Tarikh Akhir Perkhidmatan Kami Adalah 31 Mac 2025

 

Dukacita dimaklumkan bahawa kami akan menamatkan perkhidmatan kami, dan hari terakhir untuk anda mengakses dan menggunakan perkhidmatan GoPayz ialah 11.59 malam, 31 Mac 2025.

 

Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada anda, pelanggan kami yang dihargai, atas kepercayaan yang telah anda berikan kepada kami.

 

Sila lengkapkan semua transaksi yang diperlukan dalam akaun GoPayz anda, dan mengeluarkan baki daripada akaun e-dompet anda dan menutup akaun e-dompet dengan kadar segera.

Berikut adalah perkhidmatan kami yang akan tersedia untuk anda sehingga 11.59 malam, 31 Mac 2025

 

Selepas 31 Mac 2025, perkhidmatan ini tidak lagi dapat diakses:

{ "componentId": "SBPnGeg" }
Perkhidmatan Kewangan
Perkhidmatan Islamik
Perkhidmatan Gaya Hidup & Lain-Lain
Ganjaran
GoInsure Personal Accident Insurance

GoInsure Insurans Kemalangan Diri

a

GoInsure Motor Insurance

GoInsure Insurans Motor

test

GoLife 10

GoLife 10

test

GoLife Plus

GoLife Plus

test

GoTakaful

GoTakaful

atest

Kekayaan

Kekayaan

test

Remittance

Pengiriman Wang

test

Online Currency Exchange

Pertukaran Wang

test

Zakat

Zakat

a

Wakaf

Wakaf

test

Derma

Derma

test

Bill Payments & Top Ups (Utility, Councils, Phone & Internet)

Pembayaran Bil & Tambah Nilai (Utiliti, Majlis Perbandaran, Telefon & Internet)

a

Entertainment Credits

Kredit Hiburan

test

Transport

Pengangkutan

test

Charity

Kebajikan

atest

E-Dompet & Kad Prabayar

E-Dompet & Kad Prabayar

asd

GoPointz Redemption

Penebusan GoPointz

a

Deals & Vouchers

Tawaran & Baucar

test

 

Nota: Sila rujuk di bawah untuk arahan langkah demi langkah untuk melaksanakan tindakan yang diperlukan dalam akaun anda.

Tutup Akaun & Memohon Bayaran Balik Baki E-Dompet

 

Anda boleh memohon penutupan akaun dan mengembalikan baki yang tinggal dalam e-dompet anda ke akaun bank anda. Proses ini juga akan membatalkan mana-mana kad prabayar sedia ada anda.

 

Anda boleh memilih mana-mana kaedah di bawah berdasarkan keutamaan atau keselesaan anda:

{ "componentId": "S2XxVHQ" }
Step 1
Langkah 1

Buka aplikasi GoPayz dan ketik pada menu sisi.

Step 2
Langkah 2

Ketik bahagian "Perkhidmatan Lain", dan pilih "Permintaan Penutupan Dompet".

Step 3
Langkah 3

Lengkapkan borang dalam aplikasi dengan butiran bank peribadi anda.

Step 4
Langkah 4

Muat naik salinan Kad Pengenalan (NRIC) atau Pasport anda untuk pengesahan, dan sertakan penyata bank atau buku simpanan (muka surat pertama sahaja) sebagai dokumen sokongan untuk proses pemulangan baki. Kemudian, ketik "Hantar".

Step 1
Langkah 1

Buka aplikasi GoPayz dan ketik pada menu sisi.

Step 2
Langkah 2

Klik bahagian "Perkhidmatan Lain" dan muat turun ‘Borang Permintaan Perkhidmatan’.

Sebagai alternatif, anda boleh memuat turun borang melalui laman web kami dengan mengakses pautan yang disediakan di sini:
https://www.gopayz.com.my/content/dam/gopayz/en/support/faq/gopayz_service_request_form_v1.3.pdf.

Step 3
Langkah 3

Seterusnya, lengkapkan borang PDF dengan butiran peribadi dan bank anda.

Step 4
Langkah 4

Sediakan salinan Kad Pengenalan (NRIC) atau Pasport anda untuk pengesahan, sertakan penyata bank atau buku simpanan (muka surat pertama sahaja) sebagai dokumen sokongan untuk proses pemulangan baki.

 

Nota:

  1. Untuk pengguna ‘Basic Wallet’, sila pastikan butiran profil e-dompet anda sepadan dengan maklumat NRIC/Pasport dan akaun bank anda, jika tidak, permohonan anda tidak akan diproses.

  2. Setelah permohonan anda berjaya diterima, kami akan menyemak maklumat dan dokumen sokongan anda. Proses penutupan akaun akan diteruskan dan memulangkan baki yang tersedia dalam akaun GoPayz anda (selepas ditolak sebarang jumlah yang perlu dibayar kepada kami) ke akaun bank anda yang berdaftar dengan bank berlesen di Malaysia.

    Tertakluk kepada kesediaan dokumen dan maklumat yang diterima, kami akan melakukan proses pemulangan baki ke akaun bank anda dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.

  3. Kami akan maklumkan melalui emel selepas akaun GoPayz anda ditutup.

Muat Turun Penyata GoPayz


Tarikh akhir untuk memuat turun penyata GoPayz anda ialah 31 Mac 2025. Terdapat dua (2) kaedah untuk anda memuat turun penyata GoPayz anda:

{ "componentId": "VRo3_FU" }
Step 1
Langkah 1

Buka aplikasi GoPayz, ketik pada tab "Transaksi" dalam menu footer.

Step 2
Langkah 2

Ketik "Muat Turun Penyata".

Step 3
Langkah 3

Pilih bulan penyata yang ingin anda muat turun untuk tujuan penyimpanan rekod.

 

Nota Penting: Penyata yang dimuat turun melalui aplikasi adalah percuma. Anda hanya boleh memuat turun penyata untuk 6 bulan lepas melalui aplikasi.

Step 1

Anda boleh menghantar permintaan kepada kami melalui e-mel ke customercare@gopayz.com.my.

 

Nota Penting: Caj Permintaan Penyata sebanyak RM5.00 bagi setiap penyata setiap bulan akan dikenakan ke atas akaun dompet anda. Jika akaun dompet anda mempunyai baki yang tidak mencukupi, penyata tidak akan dihantar kepada anda. Anda hanya boleh memuat turun penyata untuk 12 bulan lepas melalui e-mel.

Penutupan Akaun Selepas 31 Mac 2025

 

Dukacita dimaklumkan bahawa GoPayz akan meneruskan penutupan akaun pelanggan selepas 31 Mac 2025, bagi pelanggan yang tidak mengambil sebarang tindakan untuk menutup akaun mereka sebelum 31 Mac 2025. Pelanggan yang terjejas akan dimaklumkan bahawa akaun mereka telah ditutup.  

 

Sekiranya anda merupakan pelanggan yang terjejas dengan baki yang tersedia dalam dompet anda, sila membuat rayuan kepada Pendaftar Wang Tertunggak untuk menuntut wang anda, bermula dari 5 Januari 2026.

Pertanyaan dan Sokongan


Terima kasih kerana menjadi sebahagian daripada perjalanan kami.
 

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan lanjut atau memerlukan sokongan, sila hubungi kami melalui saluran-saluran berikut:

Call

Telefon: +6018-388 3388

Email

E-mel: customercare@gopayz.com.my

Soalan Lazim

Dapatkan jawapan anda di sini. 

{ "dropdownFaqProperties": [ { "title": "BM", "value": "bm", "url": "/content/gopayz/bm.html", "isGroupLabel": true, "childList": [ { "title": "Promosi", "value": "Promotions", "url": "/content/gopayz/bm/Promotions.html" }, { "title": "Halaman Utama", "value": "home", "url": "/content/gopayz/bm/home.html" }, { "title": "Halaman Tidak Wujud", "value": "error-message", "url": "/content/gopayz/bm/error-message.html" }, { "title": "Promosi", "value": "promotions", "url": "/content/gopayz/bm/promotions.html" }, { "title": "Tentang Kita", "value": "about-us", "url": "/content/gopayz/bm/about-us.html" }, { "title": "Notis Penting", "value": "cessation-notice", "url": "/content/gopayz/bm/cessation-notice.html" } ] }, { "title": "Chinese", "value": "ch", "url": "/content/gopayz/ch.html", "isGroupLabel": true, "childList": [] } ], "dropdownDefault": "/content/gopayz/bm/cessation-notice.html", "breadCrumbs": [] }
gp-faq
{ "siteTheme": "theme-gopayz" }

Polisi Kuki

Kami menggunakan kuki di laman ini untuk memberikan pengalaman terbaik dengan menyediakan kandungan paling relevan untuk anda. Dengan menekan 'Terima', anda bersetuju untuk menyimpan kuki di dalam peranti anda. Lihat Notis Privasi kami untuk info lanjut.